26 Haziran 2019 Çarşamba
Derste Cep Telefonu Kullanımı- Yalnız Bizim Sorunumuz Mu?
Öğretmenlerin derslerde yaşadıkları en büyük sorunlardan biri, öğrencilerin ders esnasında cep telefonu kullanmaları. Bazı öğretmenler bunu hiç umursamazken, bazıları ise telefonla ilgilenen öğrencilerin telefonlarına el koyar ve genelde müdür yardımcılarına verir. Bazı öğretmenler de, öğrencilerin kendi derslerinde "asla" telefonla oynayamayacaklarını iddia eder.
Bu sorunu çözmek için bazı okullar (genelde özel olanlar) okul girişinde öğrencilerin telefonlarını toplayarak çıkış saatine kadar dolaplarda muhafaza ettiğini biliyoruz. Devlet okullarının bazıları da, sınıflara küçük dolaplar yerleştiriyorlar. Bu dolaplarda 40 kadar telefon sığabilecek göz yer alıyor. Dolap sabah 1. dersin başında sınıf başkanı tarafından telefonlar toplanarak kilitleniyor. Ancak, öğle tatilinde tekrar dağıtma, öğle tatilinden sonra tekrar toplama, ortak sınavlardaki yer değiştirmelerden dolayı oluşan karmaşa, seçmeli derslerde sınıfların karışması ve bu nedenle telefonların tekrar dağıtılması-toplanması, bu sistemin çok sağlıklı işletilememesine neden oluyor.
Tabii en sağlıklı çözüm, öğrencilerle öğretmenler arasında bu konuda yapılacak samimi anlaşmalar. Birlikte kurallar konması ve uyulması. Ancak, bu o kadar kolay değil. Sorun tabii ki yalnızca bizim ülkemize özel bir sorun da değil...
ABD'de 225 eğitimciye uygulanan bir ankette, öğretmenlere öğrencilerin derste telefon ya da tablet kullanmaları konusundaki görüşleri sorulmuş. Ankete katılan öğretmenlerin %34'ü öğrencilerin bu cihazları kullanmalarından dolayı derslerde dikkatlerinin dağıldığını belirtmiş. %84'ü, öğrencilerin derse odaklanmaları gereken zamanda tablet-telefonla ilgilendiklerini düşünüyor. %61 gibi bir oran ise, öğrencilerin öğrenmelerinin bu durumdan olumsuz etkilendiği görüşünde.
Araştırmada, öğrenci yaşı arttıkça bu cihazların kullanım oranının da arttığı gözlemlenmiş (çünkü küçüklerin telefonu olmuyor ya da aileleri okula götürmelerine izin vermiyor).
Peki öğretmenlerin çözüm önerileri ne? %24'ü öğrencilerin cihazlarını kapatmaları gerektiğini söylemiş. %25'lik bir kesim ise, öğrencilerin mesaj-bildirimlerini kontrol edebilmeleri için derslere kısa aralar verilebileceğini düşünüyor. %3 ise, herhangi bir kısıtlamaya gerek olmadığı düşüncesinde...
Araştırmada ortaya çıkan bir diğer sonuç ise, ankete katılan öğretmenlerin yalnızca %56'sının okullarında, bu konuda belli ve tutarlı bir politikanın var olması.
Konu, Uluslararası Eğitimde Teknoloji Topluluğu tarafından bu hafta düzenlenecek bir konferansta ele alınacak.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder